Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Najnowsze wiadomości / WZORCOWA PRACOWNIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 6 W MIELCU

WZORCOWA PRACOWNIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 6 W MIELCU

29.03.2018.  W Szkole Podstawowej nr 6 w Mielcu oddano do użytku Pracownię Integracji Sensorycznej.

Z tej okazji z dyrekcją i pedagogami szkoły spotkał się pełniący funkcję Prezydenta Miasta Mielca Fryderyk Kapinos. Obecni byli także dyrektorzy innych mieleckich szkół, którzy mieli okazję zapoznać się z możliwościami jakie w pracy z dziećmi daje nowy obiekt wykorzystujący metody diagnozy i terapii integracji sensorycznej.

Jej twórcą jest Jean Ayres – pracownik naukowy Uniwersytetu Południowej Kalifornii w Los Angeles, psycholog i terapeuta zajęciowy, który na podstawie wieloletnich obserwacji zajęć z dziećmi i ich zachowaniem w codziennym życiu, wypracowała teoretyczne podstawy Integracji Sensorycznej, bazujące na wiedzy z dziedziny neuropsychologii.

Integracja sensoryczna jest to proces przebiegający w obrębie naszego  mózgu. Mózg odbiera, przetwarza i organizuje informacje płynące ze wszystkich zmysłów naszego ciała. Dzięki temu procesowi możemy zachowywać się w sposób celowy i adekwatny do danej sytuacji, np.; z odpowiednią siłą weźmiemy szklankę ze stołu, czy prawidłowo usiądziemy przy biurku, żeby odrobić zadanie.

Jeżeli z jakiegoś zmysłu płynie za dużo bądź za mało informacji, lub informacje te są w zły sposób zintegrowane (połączone), wówczas mamy do czynienia z sytuacją w której nasze ciało nie wie jak ma się zachować.

Głównym założeniem terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych, w taki sposób, aby dziecko spontanicznie formułowało reakcje adaptacyjne poprawiające integracje tych bodźców.

Metoda Integracji sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym o prawidłowym rozwoju, które doświadczają problemów w codziennym funkcjonowaniu.

Jest ona także kierowana do dzieci mających trudności szkolne (trudności z czytaniem, pisaniem, ortografią, trudności z koncentracją uwagi), wykazujących opóźnienia w rozwoju mowy, rozwoju ruchowym, do dzieci z nadpobudliwością psychoruchową czy z zaburzeniami uwagi.

Wicedyrektor Szkoły Podstawowej nr 6 ds. dydaktyki Marzena Rybak oraz wicedyrektor ds. wychowawczych Beata Czarnota zaprezentowały zaproszonym gościom istotę terapii sensorycznej i stosowane elementy wyposażenia.

Remont i adaptacja pomieszczeń na potrzeby pracowni kosztował około 60 tys. zł, natomiast koszty specjalistycznego wyposażenia sięgnęły kwoty 100 tys. zł.

Jak powiedział dyrektor Grzegorz Tychanowicz oddana do użytku Pracownia Integracji Sensorycznej będzie służyła przede wszystkim uczniom z SP-6 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Fryderyk Kapinos  zaproponował, aby w miarę możliwości z tak świetnego wyposażenia pracowni mogły korzystać także dzieci z innych placówek oświatowych w naszym mieście.

-Gratuluję tej niezwykłej inicjatywy i tej inwestycji, która pozwala na realizację tak nowatorskiej terapii. Ta pracownia to nie tylko świetny sprzęt i wyposażenie, ale przede wszystkim ludzie, którzy, jak to miałem dzisiaj okazję zaobserwować, potrafią ten sprzęt w znakomity sposób wykorzystać do pracy z dziećmi – powiedział Fryderyk Kapinos.

Edward Tabor

Biuro Promocji i Sportu

Sprawdź również

Spektakl „Zgrywusy”

Spektakl „Zgrywusy” w wykonaniu aktorów młodzieżowego Teatru „Magia” dobrze wypadł na scenie Domu Kultury SCK. …