Sz. Pan Władysław Ortyl
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Szanowny Panie Marszałku !
Uprzejmie proszę o podjęcie interwencji w zakresie postępowania przetargowego na remont linii 25 na odcinku Mielec – Dębica i nieprawidłowości dotyczących parametrów technicznych linii 25 ujętych w specyfikacji przetargowej. (otwarcie ofert przesunięto na dzień 20 grudnia 2017 r.)
Informacje jakie do mnie dochodzą potwierdzają wady specyfikacji w zakresie założeń technicznych i budzą poważne zaniepokojenie. Linia jest projektowana tak, że będzie nią mogła przejeżdżać bardzo ograniczona liczba pociągów. W szczególności przewidziano ograniczoną liczbę torów (3) na stacji w Mielcu uniemożliwiając właściwe prowadzenie ruchu towarowego z SSE i z rampy przeładunkowej. Praktycznie wyeliminowano możliwość prowadzenia pociągów towarowych przelotowych przez stację Mielec.
Przyjmując, że linia będzie obsługiwała SSE w Mielcu prawie niemożliwe będzie prowadzenie ruchu pasażerskiego. Dodatkowo przewidziano likwidację stacji w Rzochowie (która do tej pory pełniła funkcję stacji pomocniczej dla ruchu towarowego z Mielca) i Dąbiu. Założenia specyfikacji są takie, że perony w Rzochowie, Dąbiu i Kochanówce są oddalone od drogi i brak zaprojektowanych chodników dla dojścia do nich. W Mielcu natomiast perony są za krótkie będą uniemożliwiać dojazd do Mielca w Święta gdy panował będzie wzmożony ruch pasażerski (projektowana długość to 200 m podczas gdy w Kolbuszowej perony mają długość 400 m). Ewidentnymi niedoróbkami są także m. in. brak uwzględnienia nowych przystanków m. in. w okolicy Parku Przemysłowego w Mielcu i w okolicy Brzeźnicy.
Istnieje realna obawa że przy takich założeniach projektowych linia kolejowa będzie dysfunkcjonalna dla ruchu pasażerskiego przy wydaniu na remont aż 200 milionów złotych (tylko na sam odcinek Mielec – Dębica) i spowoduje brak zainteresowania przewoźników pasażerskich ta linią.
Zaznaczam, że wady projektowe kolejarzy z PKP PLK wzbudzają bardzo duże zainteresowanie i wręcz wzburzenie na forach internetowych co bezpośrednio godzi nie tylko w mieszkańców południowo – zachodniej części województwa podkarpackiego ale i w dobre imię prawicy – link do dyskusji na forum branżowym:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=337992&page=108
i za chwilę może okazać się, że zostaną wykorzystane przez opozycję w walce wyborczej.
Mając zatem na uwadze powyższe jeszcze raz proszę o pilną interwencję w PKP PLK S.A. Postępowanie przetargowe prowadzi PKP PLK S.A. Centrum Realzacji Inwestycji Region Południowy Plac Matejki 12, 31- 157 Kraków. termin otwarcia ofert przewidziany jest po kilku przesunięciach na 20 grudnia.
Z poważaniem
Kazimierz Tarapata
39-332 Tuszów Narodowy 255 e-mail : kaz.tarapata@wp.pl
Do wiadomości : Poseł do Parlamentu Europejskiego, Pan Tomasz Poręba