Smutno, ale i pięknie wybrzmiało wołanie o pokój, czyli „Misso pro pace”, w wykonaniu połączonych chóralnych głosów z Mielca, Strzyżowa i Rzeszowa. Szósty, przedostatni koncert 28. Mieleckiego Festiwalu Muzycznego odchodzi do przeszłości, ale będzie co wspominać. Podkarpacki Chór Męski z Rzeszowa, Strzyżowski Chór Kameralny i Chór Nauczycielski „AKORD” ZNP i SCK z Mielca stworzyły niezwykłą aurę w kościele pw. MBNP wykonaniami zarówno pojedynczych utworów autorstwa m.in. Piotra Jańczaka, Katie Jenkins, Krzysztofa Mroziaka, Romualda Twardowskiego czy Debbie Wiseman, jak i dużą formą czyli Mszą „Missa pro pace op. 45” Feliksa Nowowiejskiego. Na organach grał wybitny wirtuoz , doskonale znany mieleckiej publiczności prof. Wacław Golonka, a dyrygował chórami prof. Grzegorz Oliwa.
Na wstępie ciepłe słowa na temat koncertu popłynęły z ust proboszcza parafii pw. MBNP, ks. Ryszarda Biernata, który oficjalnie dał sygnał do rozpoczęcia wydarzenia.
Koncert, który odbył się 10 października, poprowadziła Justyna Pomykała-Berrached z Domu Kultury Samorządowego Centrum Kultury.


















Małgorzata Rojkowicz specjalista ds. PR Samorządowego Centrum Kultury w Mielcu p r o m o c j a : „Pieta 2022-2025” kompozycja ikonograficzna Matki Boskiej pod krzyżem z poległym żołnierzem, u podnóża ruiny domów i świątyń współczesnych konfliktów zbrojnych.... Autorka: Krystyna Gargas-Gąsiewska, współpraca: Włodzimierz Gąsiewski. Pisana temperą jajową desce ze spalonego domu o wymiarach 24x50x3 cm.





