Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / AWP poleca / Budowa nowego ronda w Szydłowcu

Budowa nowego ronda w Szydłowcu

komunikat dot. zezwolenia na realizację inwestycji drogowej „Rozbudowa skrzyżowania DW985 z DP1713R wraz z budową i przebudową infrastruktury technicznej w gminie Mielec i miejscowości Szydłowiec” na rzecz Zarządu Województwa Podkarpackiego. 

„Budowa nowego ronda w Szydłowcu to nie tylko inwestycja w infrastrukturę, ale przede wszystkim krok ku poprawie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania na terenie naszego województwa. Nie byłoby to możliwe bez wniosku mieszkańców okolicznych miejscowości i starań ówczesnego Wójta Gminy Mielec Józefa Piątka. Ruch na tej obwodnicy uniemożliwiał bezpieczne dojazdy i powroty do pracy. Zwiększona płynność ruchu oraz nowoczesne rozwiązania, takie jak drogi dla rowerów, wpisują się w naszą strategię rozwoju zrównoważonego transportu. Z dumą wspieramy te działania, które przyczynią się do dalszego rozwoju Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu oraz całego regionu” – podkreślił Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl.

Nowe rondo będzie znajdować się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R w Szydłowcu na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu. Droga wojewódzka 985 obsługuje ruch tranzytowy na kierunku Tarnobrzeg-Mielec-Dębica, na którym natężenie ruchu drogowego wynosi 10322 pojazdów na dobę (zgodnie z Generalnym Pomiarem Ruchu z 2020 roku) i z każdym rokiem będzie wzrastać. Droga powiatowa obsługuje ruch w kierunkach miasta Mielec i miejscowości Trześń.

W ramach zadania zaprojektowano rozbudowę skrzyżowania na typu rondo o średnicy zewnętrznej 46 m, z wyspą środkową o średnicy 32 m. Przewidziano pas umożliwiający przejazd pojazdów nienormatywnych o szerokości 4m, co jest szczególnie ważne z uwagi na pobliskie specjalne strefy ekonomiczne. Każdy wylot skrzyżowania wyposażono w wyspy trójkątne wydłużone, natomiast wloty drogi wojewódzkiej ukształtowano w formie kontrałuków z wyspą środkową rozdzielającą przeciwne kierunku ruchu. Wzdłuż drogi powiatowej zaprojektowano drogę dla rowerów o szerokości 3 m umożliwiającą ruch dwukierunkowy.

Rondo jest wydajne pod kątem realizowania wielu funkcji jednocześnie, np. regulacji oraz uspokojenia ruchu drogowego. Istotnie redukuje liczbę punktów kolizji w stosunku do innych typów skrzyżowań, stwarza wizualną przeszkodę na drodze, co sprzyja wczesnemu rozpoznaniu zasady podporządkowania wjazdu, ułatwia wykonywanie manewrów skrętnych oraz dopuszcza wykonanie manewru zawracania. Rondo zwiększa płynność ruchu z jednoczesną poprawą bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.

Celem zapewnienia finansowania przedsięwzięcia, złożony zostanie wniosek o wprowadzenie zadania do wieloletniej prognozy finansowej województwa podkarpackiego. Uzyskanie zapewnienia finansowania pozwoli na ogłoszenie w przyszłym roku przez PZDW przetargu na roboty budowlane i nadzór. Zakończenie realizacji inwestycji nastąpi w 2026 roku. 

Adrian Biernacki, fot. źródło: PZDW

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

Sprawdź również

Trzy młode uczestniczki warsztatów plastycznych Domu Kultury SCK znów na podium ogólnopolskich konkursów.

Trzy młode uczestniczki warsztatów plastycznych Domu Kultury SCK znów na podium ogólnopolskich konkursów. 4 nagrody …