~~ KOMUNIKAT PRASOWY WS. FINANSOWANIA REWITALIZACJI LINII KOLEJOWEJ L25 NA ODCINKU PADEW – MIELEC – DĘBICA. – Promocja Mielec
Agencja Wydawnicza "Promocja" zaprasza do współpracy: reklama w internecie i gazecie, filmy reklamowe i reportaże, zdjęcia, antykwariat - skup książek i przedmiotów kolekcjonerskich, galeria - ikony obrazy - wystawa i sprzedaż....
Strona główna / Najnowsze wiadomości / KOMUNIKAT PRASOWY WS. FINANSOWANIA REWITALIZACJI LINII KOLEJOWEJ L25 NA ODCINKU PADEW – MIELEC – DĘBICA.

KOMUNIKAT PRASOWY WS. FINANSOWANIA REWITALIZACJI LINII KOLEJOWEJ L25 NA ODCINKU PADEW – MIELEC – DĘBICA.

Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu kwoty dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla inwestycji pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica”.

Przedsięwzięcie jest planowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wnioskodawcą jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie: 199 260 000 mln PLN z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą: 162 000 000 mln PLN, a dofinansowanie EFRR: 137 700 000 mln PLN.

Postepowanie przetargowe i złożone oferty wykazały, że środki te są niewystarczające i konieczne jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowalnych z  162 mln zł do 200,08 mln zł. W związku z tym również wartość dofinansowania EFRR została zwiększona o kwotę 32 368 000 mln zł.

– To bardzo oczekiwana inwestycja dla regionu. Linia L25 jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa. Łączy ze sobą dwie strefy ekonomiczne mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna. Cieszę się, że po wielu latach zacznie się remont o co wspólnie z europosłem Tomaszem Porębą zabiegamy – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

W ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” inwestor czyli  PKP PLK S.A. planuje między innymi poprawić parametry techniczne pod kątem regionalnego ruchu pasażerskiego i towarowego w celu uzyskania prędkości maksymalnej 100 km/h lub 120 km/h, wymiana nawierzchni na torach szlakowych i głównych, kompleksowa przebudowa peronów na stacjach i przystankach osobowych. Początek prac związanych z realizacją inwestycji planowany jest na przyszły rok.

Tomasz Leyko

Rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego

Województwa Podkarpackiego

Na zdjęciu: Mielec tory kolejowe 14 II 2018 r., fot. W. Gąsiewski

Sprawdź również

PODKARPACKIE POKAZY LOTNICZE NA MIELECKIM LOTNISKU

Zbliżające się wielkimi krokami IV Podkarpackie Pokazy Lotnicze zaplanowane na sobotę 28 lipca wzbudzają ogromne …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *