Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Najnowsze wiadomości / 39-latek uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku

39-latek uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku

Mieleccy policjanci przyjęli kolejne zgłoszenie o oszustwie. Tym razem przestępca podał się za pracownika banku. Mężczyzna namówił 39-latka na zaciągnięcie pożyczki w wysokości 67 tys. złotych i wpłatę tych pieniędzy do wpłatomatu.

Wczoraj, do mieleckiej jednostki zgłosił się 39–letni mieszkaniec powiatu mieleckiego, który zgłosił oszustwo metodą na tzw. „pracownika banku’’. Jak relacjonował mężczyzna, odebrał telefon i został poinformowany przez osobę podającą się za pracownika banku, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 67 tys. złotych.

Rozmówca przekonał mężczyznę, że aby nie stracić tych pieniędzy, musi złożyć w banku wniosek kredytowy na kwotę 67 tys. złotych, tym samym straci zdolność kredytową i uniemożliwi oszustom zaciągnięcie pożyczki, a następnie pieniądze wpłacić do wpłatomatu za pomocą kodów BLIK.

Pożyczone pieniądze mężczyzna wybrał w placówce banku, a następnie zgodnie z instrukcją oszusta, wpłacił na podane kody BLIK w bankomacie-wpłatomacie.

Kiedy pokrzywdzony zorientował się, że padł ofiarą oszustów złożył zawiadomienie o przestępstwie.

To kolejne tego typu oszustwo zgłoszone w naszej jednostce. Policjanci apelują o ostrożność.

Bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:

  • wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
  • złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
  • przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
  • wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” nr rachunku
  • wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce,

– zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.

Inf. i fot.: http://mielec.policja.gov.pl/rmi/informacje/wydarzenia/125664,39-latek-uwierzyl-ze-rozmawia-z-pracownikiem-banku.html

Sprawdź również

Warsztaty rodzinne

W niedzielę, 15 grudnia, w Centrum Wystawienniczo-Promocyjnym instruktorka plastyki Agnieszka Szala-Jagiełło pomagała tworzyć mielczanom  ozdoby …