Nowy most na Wisłoce w Mielcu już po tzw. próbie obciążeniowej. Niezbędne i wymagane testy wykonawca przeprowadził tuż przed świętami Wielkiej Nocy.
– To kolejny ważny etap. Teraz pozostały już tylko formalności związane z oficjalnym dopuszczeniem mostu do ruchu ulicznego. Cieszę się bardzo, bo Mielec i cały region czekał od dziesiątek lat na nową przeprawę. Mieszkańcy czekają teraz na kolejne kroki samorządu miasta i powiatu oraz zainteresowanych gmin, abyśmy wspólnie mogli zbudować wiadukt nad torami L25 oraz dalszy odcinek drogi wojewódzkiej 984 do Piątkowca – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
– Przeprowadzone obliczenia wykazały, że obiekt spełnia wszelkie wymagania wytrzymałościowe. Raport z wykonanej próby będzie jednym z dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie drogi – powiedział Piotr Miąso, dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Roboty budowlane na nowym moście i nowej drodze wraz ze wszystkimi urządzeniami i wyposażeniem podlegają obecnie procedurom odbioru technicznego. Czynności te są aktualnie wykonywane przez personel inżyniera kontraktu oraz inwestora. Ze względu na sytuację epidemiczną kontrole nie są wykonywane komisyjnie, a odrębnie przez poszczególnych inspektorów nadzoru. Pomimo tego, w przyszłym tygodniu planowane jest złożenie kompletu dokumentów do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który wyda decyzje o użytkowaniu drogi.
Nowy most zlokalizowany jest w północno-zachodniej części gminy Mielec pomiędzy Rzędzianowicami a Chorzelowem, między drogą wojewódzką nr 983 Sadkowa Góra – Mielec, a drogą powiatową Tuszów Narodowy – Mielec – Rzochów. Prowadzi do niego nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 984 od ul. Sienkiewicza w Mielcu przez Złotniki. Z drugiej strony kończy się rondem w Rzędzianowicach. Koszt tej inwestycji, której wykonawcą jest Budimex, to prawie 44 mln zł z czego wartość dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2014-2020 to prawie 36,5 mln zł.
Tomasz Leyko
Foto: Budimex