Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Region / Gospodarka i ekonomia / Nowy most w Mielcu i droga na Tarnów czeka na dotację

Nowy most w Mielcu i droga na Tarnów czeka na dotację

W najbliższych miesiącach zapadną ważne decyzje w sprawie nowego mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów. Jeśli to przedsięwzięcie uzyska dofinansowanie ze środków unijnych, to będzie realizowane.

 

Marszałek województwa Władysław Ortyl przedstawił plany inwestycyjne dotyczące drogi wojewódzkiej nr 984 Mielec – Lisia Góra. Niedawno rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie planu funkcjonalno-użytkowego tego przedsięwzięcia. A jak się dowiedzieliśmy w Urzędzie Marszałkowskim w Rzeszowie w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nabór projektów kluczowych do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-20. Na strategiczne inwestycje drogowe przeznaczono w nim ponad 560 milionów złotych.

 

Czas naboru

To czy droga z Mielca do Tarnowa zostanie przebudowana i czy powstanie nowy most na Wisłoce będziemy wiedzieć właśnie po naborze kluczowych projektów do RPO.

– Jest całkiem realna szansa, aby odcinek od Mielca do granicy województwa małopolskiego znalazł się wśród projektów przeznaczonych do realizacji. Podczas spotkania z przedstawicielami zarządu województwa małopolskiego wyraziliśmy zainteresowanie modernizacją tej drogi. Takie samo zainteresowanie wyraziła strona małopolska odnośnie swojego odcinka – zapewnia marszałek Władysław Ortyl.

 

200 milionów?

Przebudowa drogi z Mielca w kierunku Tarnowa i budowa mostu na wysokości Złotnik i Rzędzianowic wraz z dojazdami to jedna z głównych planowanych inwestycji komunikacyjnych w województwie podkarpackim. Szacunkowo może kosztować około 200 mln zł. Takowych przedsięwzięć jest oczywiście więcej. Na 12 zaplanowanych do realizacji inwestycji drogowych (ich listę prezentujemy poniżej) potrzeba blisko miliard złotych. Tymczasem środków do rozdysponowania w tym zakresie w RPO będzie o blisko połowę mniej.

– Potrzeby województwa w zakresie infrastruktury komunikacyjnej są duże. Po naborze inwestycji do nowego Regionalnego Programu Operacyjnego powstanie pełny obraz potrzeb w tym zakresie i podjęte zostaną pierwsze wiążące decyzje. Skoro w skali województwa w ramach RPO na nasze drogi przewidujemy kwotę ok. 560 mln złotych, to projekt dotyczący mostu na Wisłoce i drogi na Tarnów zabiera ponad jedną trzecią środków. Jeśli chodzi więc o partycypację kosztów musimy rozmawiać w tej sprawie z miastem i powiatem mieleckim – stwierdził marszałek Ortyl.

 

Pytań pozostało wiele

Jak mówił gospodarz województwa w przypadku tej ważnej dla mieszkańców powiatu mieleckiego inwestycji zostało jeszcze wiele spraw do rozważenia. Na niektóre z ich odpowiedź da wspomniany plan funkcjonalno – użytkowy inwestycji, który ma być gotowy w listopadzie.

– Jest wiele problemów, które przy procedowaniu trzeba rozstrzygnąć. Stąd podział tego projektu na etapy. Na razie więc rozważamy i budowę nowej drogi od Piątkowca wraz z mostem na Wisłoce, budowę obwodnicy Radomyśla Wielkiego, a także rond na Woli Mieleckiej i przebudowę istniejącej drogi. Obecnie ronda na Woli wydają się zasadne. Jeśli jednak będziemy budować most to pewnie nie będziemy robić rond. Ich koszt to 10 mln zł, to też znacząca dla nas kwota. Dzięki planowi funkcjonalno – użytkowemu dostaniemy także odpowiedzi na inne nurtujące nas pytania. Ot, choćby kwestia kosztów budowy nowego 15-kilometrowego odcinka drogi od Piątkowca wraz z mostem na Wisłoce i połączeniem z drogą Dębica do Tarnobrzega. Plan zweryfikuje i urealni zakładaną przez nas szacunkową kwotę 140 mln zł na ten etap przedsięwzięcia. Nie chcę prorokować czy to będzie mniej czy więcej, niemniej koszt budowy mostu na Wisłoce w ciągu drogi na Połaniec wynosi poniżej 50 mln zł – powiedział marszałek Władysław Ortyl.

k

 

Planowane przez województwo inwestycje w infrastrukturze drogowej w nowej unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020

 

Budowa wschodniej obwodnicy miasta Brzozowa, długość 3,85 km, koszt 70 mln zł.

Rozbudowa DW Nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk na odcinku Kolbuszowa – Sokołów Małopolski, długość 31,3 km, koszt 200 mln zł, w tym:

a) budowa drogi obwodowej m. Kolbuszowa, Werynia (6,4 km, 60 mln),

b) m. Raniżów, Staniszewskie, Zielonka (8,3 km, 73 mln),

c) Sokołowa Młp. (5,5 km / 19 mln),

Rozbudowa i budowa DW Nr 988 Babica – Strzyżów – Twierdza – Warzyce długość 35,5 km, koszt

193 mln zł, w tym odcinki:

a) Zaborów – początek obwodnicy Strzyżowa (4.5 km, 15 mln),

b) Obwodnica Strzyżowa (6 km, 160 mln),

c) Strzyżów – Twierdza (25 km, 18 mln).

Rozbudowa DW Nr 984 Lisia Góra – Radomyśl Wielki – Mielec, długość 38 km, koszt 210 mln zł, w tym odcinki:

a) granica województwa do m. Piątkowiec (20 km, 45 mln)

b) obwodnica Radomyśla Wielkiego (3 km, 15 mln)

c) budowa odcinka drogi od m. Piątkowiec do DW Nr 985, w tym most na rzece Wisłoka (15 km, 140 mln),

d) dwa ronda z dojazdami i brd.: (10 mln) na skrzyżowaniu z drogą powiatową na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką.

Rozbudowa DW Nr 835 Granica województwa lubelskiego – Sieniawa – Przeworsk – Kańczuga – Dynów – Grabownica Starzeńska, na odcinkach:

a) Sieniawa – łącznik drogi wojewódzkiej z węzłem „Przeworsk” w m. Gorliczyna (9 km, 15 mln),

b) Przeworsk – Kańczuga (7 km, 10 mln),

c) obwodnica miasta Dynowa (3 km, 40 mln).

Rozbudowa DW Nr 865 Jarosław – Oleszyce – Cieszanów – Bełżec i 867 Sieniawa – Oleszyce – Lubaczów-Hrebenne na odcinkach:

a) Jarosław–Oleszyce (24 km, 41,5 mln),

b) obwodnica Oleszyc i Cieszanowa (5 km, 20 mln),

c) Oleszyce–Lubaczów (6 km, 15 mln),

d) obwodnica Lubaczowa (3 km, 12 mln),

e) przebudowa skrzyżowania w Zapałowie (1,5 mln),

Budowa łącznika drogi wojewódzkiej Nr 992 Jasło-Nowy Żmigród – Krempna –Ożenna -Granica Państwa z drogą krajową Nr 28 w miejscowości Jasło, długość 2,1 km, koszt 8 mln zł.

Budowa ulicy głównej KG-2 w Jaśle na odcinku od DK 28 do DK 73, długość 1,5 km, koszt 30 mln zł.

Rozbudowa DW Nr 881 Sokołów Młp. – Żurawica na odcinku Kańczuga – Pruchnik, długość 15 km, koszt 12 mln zł.

Rozbudowa DW Nr 861 Bojanów – Kopki, Odcinek od DK 19 (Jeżowe) – węzeł S19 Podgórze – DP 1082R (MANTE – Terminal paliwowy) do DK 77 długość 15 km, koszt 60 mln zł.

Rozbudowa DW Nr 858 Zarzecze – Biłgoraj – Zwierzyniec – Szczebrzeszyn (do gr. woj. podkarpackiego) na odcinku Ulanów – Sieraków długość 3 km, koszt 12 mln zł.

Rozbudowa DW Nr 881 Sokołów Małopolski – Łańcut, długość 10 km, koszt 10 mln zł.

Szacunkowy koszt planowanych inwestycji drogowych to 960 mln zł.

KB

Sprawdź również

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Osiągnięcie tego kroku milowego pokazuje rosnącą rolę Polski w globalnej produkcji obronnej MIELEC, Polska, 5 …