Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Region / Gospodarka i ekonomia / MIELEC BĘDZIE MIAŁ KOLEJ, ale jaką? Pismo do Marszałka od Kazimierza Tarapaty

MIELEC BĘDZIE MIAŁ KOLEJ, ale jaką? Pismo do Marszałka od Kazimierza Tarapaty

Sz. Pan  Władysław Ortyl

Marszałek Województwa Podkarpackiego

         Szanowny Panie Marszałku !

         Uprzejmie proszę o podjęcie interwencji w zakresie postępowania przetargowego na remont linii 25 na odcinku Mielec – Dębica i nieprawidłowości dotyczących parametrów technicznych linii 25 ujętych w specyfikacji przetargowej. (otwarcie ofert przesunięto na dzień 20 grudnia 2017 r.)

Informacje jakie do mnie dochodzą potwierdzają wady specyfikacji w zakresie założeń technicznych i budzą poważne zaniepokojenie. Linia jest projektowana tak, że będzie nią mogła przejeżdżać bardzo ograniczona liczba pociągów. W szczególności przewidziano ograniczoną liczbę torów (3) na stacji w Mielcu uniemożliwiając właściwe prowadzenie ruchu towarowego z SSE i z rampy przeładunkowej. Praktycznie wyeliminowano możliwość prowadzenia pociągów towarowych przelotowych przez stację Mielec.

Przyjmując, że linia będzie obsługiwała SSE w Mielcu prawie niemożliwe będzie prowadzenie ruchu pasażerskiego. Dodatkowo przewidziano likwidację stacji w Rzochowie (która do tej pory pełniła funkcję stacji pomocniczej dla ruchu towarowego z Mielca) i Dąbiu. Założenia specyfikacji są takie, że perony w Rzochowie, Dąbiu i Kochanówce są oddalone od drogi i brak zaprojektowanych chodników dla dojścia do nich. W Mielcu natomiast perony są za krótkie będą uniemożliwiać dojazd do Mielca w Święta gdy panował będzie wzmożony ruch pasażerski (projektowana długość to 200 m podczas gdy w Kolbuszowej perony mają długość 400 m). Ewidentnymi niedoróbkami są także m. in. brak uwzględnienia nowych przystanków m. in. w okolicy Parku Przemysłowego w Mielcu i w okolicy Brzeźnicy.

Istnieje realna obawa że przy takich założeniach projektowych linia kolejowa będzie dysfunkcjonalna dla ruchu pasażerskiego przy wydaniu na remont aż 200 milionów złotych (tylko na sam odcinek Mielec – Dębica) i spowoduje brak zainteresowania przewoźników pasażerskich ta linią.

Zaznaczam, że wady projektowe kolejarzy z PKP PLK wzbudzają bardzo duże zainteresowanie i wręcz wzburzenie na forach internetowych co bezpośrednio godzi nie tylko w mieszkańców południowo – zachodniej części województwa podkarpackiego ale i w dobre imię prawicy – link do dyskusji na forum branżowym:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=337992&page=108

i za chwilę może okazać się, że zostaną wykorzystane przez opozycję w walce wyborczej.

Mając zatem na uwadze powyższe jeszcze raz proszę o pilną interwencję w PKP PLK S.A. Postępowanie przetargowe prowadzi PKP PLK S.A. Centrum Realzacji Inwestycji Region Południowy Plac Matejki 12, 31- 157 Kraków. termin otwarcia ofert przewidziany jest po kilku przesunięciach na 20 grudnia.

Z poważaniem

Kazimierz Tarapata

39-332 Tuszów Narodowy 255      e-mail :  kaz.tarapata@wp.pl

Do wiadomości :   Poseł do Parlamentu Europejskiego,  Pan Tomasz Poręba  

Sprawdź również

„Opowiem Ci o Sprawiedliwych”

„Opowiem Ci o Sprawiedliwych” – projekcja koncertu beatyfikacyjnego „Sprawiedliwiz Markowej”, spotkanie z współautorem książki „Błogosławiony …