Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Bezpieczeństwo / Wpadki i wypadki / Audyt sprawdził mielecką stację pogotowia ratunkowego. Certyfikat ISO przyznany po raz kolejny

Audyt sprawdził mielecką stację pogotowia ratunkowego. Certyfikat ISO przyznany po raz kolejny

Mielecka stacja pogotowia ratunkowego uzyskała nowy certyfikat Zarządzania Jakością ISO 9001:2008. – Poddajemy się audytom aby sprawdzić czy usprawniamy swoją pracę. Głównie chodzi o potwierdzenie, że nasze działania na rzecz pacjentów oparte są na najwyższych standardach, co jest oceniane przez zewnętrzne komisje. To oznacza obiektywnie wysoką jakość usług medycznych i organizacji pracy, czyli bezpieczeństwo mieszkańców powiatu i naszą skuteczność – mówi Paweł Pazdan, dyrektor pogotowia.

Certyfikat ISO stacja uzyskała po raz pierwszy w 2010 roku. Obecnie, po trzech latach, zgodnie z zasadami konieczne było ponowne staranie się o zupełnie nowy certyfikat. Poddanie się audytowi wiązało się z wielkim wysiłkiem całej kadry, która musiała opracować i wdrożyć wiele procedur. Porządkują one i ujednolicają mechanizmy pracy w placówce. – Praca według normy ISO oznacza, że każda czynność wykonywana w zakładzie pracy musi się odbywać w zgodzie z zapisami w dokumentacji systemowej. A ona zawiera procedury, instrukcje i standardy dotyczące każdej sfery działalności pogotowia ratunkowego, tak przebiegu działań medycznych, przyjęcia pacjenta, prowadzenia magazynu leków, rozpatrywania skarg, jak i np. procesów finansowych, czy administracyjnych itp. – tłumaczy Jolanta Myszkowska, Pełnomocnik ds. ISO w mieleckim pogotowiu. Jak dodaje, system jest ciągle doskonalony, bo życie przynosi nowe wyzwania i sytuacje, które się analizuje i wyciąga wnioski. Jeżeli w danej procedurze w praktyce stwierdza się niedoskonałość lub lukę, można ją zmienić, choć wymaga to stosowania ściśle określonych reguł. – Oczywiście nie polega to na bieżącym i chaotycznym uwzględnianiu spontanicznych uwag pracowników, ale na przemyślanych schematach, które wprowadza się zarządzeniem, wpisuje się do dokumentacji systemowej, a każdy pracownik ma je przedstawione, co potwierdza podpisem – wyjaśnia Jolanta Myszkowska. Zaznacza również, że sam audyt i ocena komisji były dla pracowników wielką satysfakcją. – Audytorzy wyraźnie podkreślili, że w firmie wiele się zmieniło, a te zmiany wnoszą rzeczywiście spory postęp i unowocześnienie. Zwrócili szczególną uwagę m.in. na cenne innowacje w gospodarce lekami, procedurach medycznych i finansowych – wymienia Pełnomocnik ds. ISO.

Przyznanie, a potem utrzymanie certyfikatu pokazało, że pracownicy przygotowali się świetnie do audytów, których pozytywny wynik to zasługa ich wszystkich. Jak komentowali, docenili fakt, że w sytuacjach nagłych, niepodziewanych lub spornych, nie muszą na bieżąco testować różnych rozwiązań, ale błyskawicznie wprowadzają procedury wcześniej już ocenione jako najskuteczniejsze. To bardzo usprawnia pracę i pozwala się skoncentrować na meritum danej kwestii, a nie na zagadnieniach technicznych. – Nowoczesne, sprawne pogotowie ratunkowe to nie tylko sprzęt i świetnie wyszkoleni ludzie, ale również regularne badanie satysfakcji pacjenta poprzez anonimową ankietę. Dzięki niej poznajemy zarówno mocne jak i słabe strony, mamy więc podstawę aby te słabe szybko niwelować. Zresztą to samo dzieje się w wyniku analizy skarg i wniosków. Są one skrupulatnie badane, a jeśli okazują się uzasadnione w jakimkolwiek procencie, wdrażane są działania naprawcze w związku z daną procedurą, co zapewnia ciągły rozwój placówki i dostosowywanie się do oczekiwań społecznych – zaznacza Jolanta Myszkowska.

 Na zdjęciu: Jolanta Myszkowska pełnomocnik ds. ISO

Aneta Dyka-Urbańska
Rzecznik prasowy 
Pogotowia Ratunkowego
w Mielcu

Sprawdź również

Odwołujemy poszukiwania

18.10.2024. Wydział Kryminalny Komendy Powiatowej Policji w Mielcu informuje, że poszukiwania za 37-letnim Jakubem Papieżem …