Trwają prace remontowe w byłej siedzibie Starostwa Powiatowego przy ul. Sękowskiego. O tym, jak wyglądać będzie obiekt, który w całości zajęty zostanie na potrzeby Wydziału Komunikacji, przekonamy się już końcem czerwca.
W budynku przy ul. Sękowskiego wykonywane są obecnie dwa zadania: warta przeszło milion złotych termomodernizacja obiektu, a także wyceniony na 580 735,13 zł remont i aranżacja wnętrz kondygnacji piwnic, parteru i części piętra. Wszystkie prace prowadzi wyłoniona w postępowaniu przetargowym Firma Budowlano-Instalacyjna GRO-BUD z Mielca.
– To niewątpliwie duża inwestycja, którą nazwać można początkiem zapowiadanego na ten rok boom’u budowlanego. I choć korzystanie z budynku przysparza dziś problemów zarówno klientom, jak i pracownikom, myślę, że warto jeszcze chwilę zaczekać na efekty prac – mówi Starosta Powiatu Mieleckiego Zbigniew Tymuła. I zaznacza: – Remont przebiega zgodnie z harmonogramem. Planowo, powinien zakończyć się końcem czerwca.
Do tej pory wykonawcy udało się m.in. doprowadzić do końca remonty piwnic mieszczących archiwa Wydziału Komunikacji, które od lat borykały się z wilgocią i pleśnią. Obecnie roboty budowlane wciąż prowadzone są w kotłowni budynku, a także jego holu, łazienkach i dotychczasowej sali posiedzeń Rady Powiatu Mieleckiego. Powoli przeobraża się ona w wielostanowiskowe pomieszczenie do przyjmowania petentów Wydziału Komunikacji, którzy to – jak dotąd – wielokrotnie skarżyli się na uciążliwe, czasem nawet kilkugodzinne oczekiwanie w kolejkach.
– Dzięki zaaranżowaniu większej części budynku na potrzeby Wydziału Komunikacji, rozwiążemy problem z kolejkami. O tym, jak wyglądać będzie nowa jakość obsługi, nasi klienci przekonają się jeszcze tego lata – zapewnia starosta.
Asystent Starosty
Monika Piątek