Za dwa tygodnie, w środę 12 listopada, odbędzie się oficjalne oddanie do użytku nowych mostów na Wiśle, Brniu, Wisłoce i Potoku Chorzelowskim oraz nowej drogi z Tuszowa Narodowego do Połańca.
Informację o otwarciu nowych mostów i drogi wojewódzkiej potwierdził marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl (PiS). – Od 12 listopada z Tuszowa Narodowego będzie można przejechać na stronę województwa świętokrzyskiego. Tak więc w końcu w łatwy i szybki sposób będziemy mogli dotrzeć do centrum kraju – powiedział marszałek Władysław Ortyl, podczas powiatowej konwencji Prawa i Sprawiedliwości przed wyborami samorządowymi, które zaplanowano na 16 listopada. Marszałek wielokrotnie podkreślał znaczenie nowej przeprawy mostowo-drogowej. Oprócz dużego ułatwienia w podróżowaniu do centrum Polski nowa droga i mosty pozwolą rozwijać gospodarczo województwo podkarpackie i świętokrzyskie.
Niemniej po otwarciu drogi i mostów w pewnym stopniu powinna się także poprawić trudna sytuacja komunikacyjna Mielca. Jeszcze lepiej będzie od połowy przyszłego roku, kiedy nowa przeprawa zostanie połączona z budowaną właśnie obwodnicą Mielca. Wówczas ruch tranzytowy, głównie ciężkich tirów, powinien ominąć centrum miasta.
Przygotowania do budowy nowej przeprawy mostowo-drogowej sięgają początków XX wieku. Sama realizacja przedsięwzięcia pod nazwą „Likwidacja barier rozwojowych – most na Wiśle z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875” rozpoczęła się w listopadzie 2012 roku. Inwestycja, która trwała dwa lata pochłonęła ponad 240 milionów złotych. Przedsięwzięcie współfinansowane było z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013.
Najważniejsze dane dotyczące przeprawy mostowo-drogowej
Wartość projektu: 241 mln zł z czego 197 mln zł dofinansowana ze środków EFRR w ramach PO Rozwój Polski Wschodniej
Część realizowana wspólnie z województwem świętokrzyskim
Długość mostu na Wiśle: 955 m
Długość mostu na Starym Brniu: 112 m
Długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 764: 5,6 km
Wykonawca (konsorcjum): PRM Mosty Łódź S.A.- lider, VISTAL Gdynia S.A.- partner, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z. o.o. – partner
Część podkarpacka
Długość mostu na Wisłoce: 725 m
Długość mostu na Potoku Chorzelowskim: 13,4 m
Długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 764: 9,3 km
Wykonawca – MOTA Engil Central Europe
arz