Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o zwiększeniu kwoty dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego dla inwestycji pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica”.
Przedsięwzięcie jest planowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Podkarpackiego na lata 2014-2020. Wnioskodawcą jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Pierwotnie zakładano, że koszt inwestycji wyniesie: 199 260 000 mln PLN z czego wydatki kwalifikowalne wyniosą: 162 000 000 mln PLN, a dofinansowanie EFRR: 137 700 000 mln PLN.
Postepowanie przetargowe i złożone oferty wykazały, że środki te są niewystarczające i konieczne jest zwiększenie zakładanych kosztów kwalifikowalnych z 162 mln zł do 200,08 mln zł. W związku z tym również wartość dofinansowania EFRR została zwiększona o kwotę 32 368 000 mln zł.
– To bardzo oczekiwana inwestycja dla regionu. Linia L25 jest ważna dla gospodarczego rozwoju województwa. Łączy ze sobą dwie strefy ekonomiczne mielecką i tarnobrzeską. Jeśli chcemy przerzucić część transportu z naszych dróg na tory, ta linia będzie w tym bardzo pomocna. Cieszę się, że po wielu latach zacznie się remont o co wspólnie z europosłem Tomaszem Porębą zabiegamy – powiedział marszałek Władysław Ortyl.
W ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” inwestor czyli PKP PLK S.A. planuje między innymi poprawić parametry techniczne pod kątem regionalnego ruchu pasażerskiego i towarowego w celu uzyskania prędkości maksymalnej 100 km/h lub 120 km/h, wymiana nawierzchni na torach szlakowych i głównych, kompleksowa przebudowa peronów na stacjach i przystankach osobowych. Początek prac związanych z realizacją inwestycji planowany jest na przyszły rok.
Tomasz Leyko
Rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
Na zdjęciu: Mielec tory kolejowe 14 II 2018 r., fot. W. Gąsiewski