Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Region / Gospodarka i ekonomia / Nową drogą do Kielc w listopadzie

Nową drogą do Kielc w listopadzie

Nowe mosty m.in. na Wiśle i Wisłoce oraz droga, dzięki której szybciej dojedziemy z Mielca do Kielc mają być gotowe w listopadzie br.

 

Budowa tzw. przeprawy mostowo-drogowej na Połaniec to jedno z największych przedsięwzięć na Podkarpaciu. Jej koszt tylko po stronie naszego województwa sięga ponad 208 milionów złotych. Dość powiedzieć, że powstanie aż cztery nowe mosty: na Starym Brniu, Wisłoce, Potoku Chorzelowskim i ten największy, prawie kilometrowy, na Wiśle. Wraz z nową drogą połączy Podkarpacie z województwem świętokrzyskim.

Budowa mostu na Wiśle i Starym Brniu ma zostać ukończona 31 października, a drogi z Tuszowa Narodowego do Połańca wraz z mostami miesiąc później. – Nie mamy żadnych opóźnień w realizacji całego projektu, a prace trwają zgodnie z harmonogramem. Pod koniec listopada z Mielca do Kielc będzie można pojechać krótszą drogą przez Połaniec. Co ważne nie mamy też zagrożeń płatności dla podwykonawców. To również bardzo dobra informacja – informował marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl, na konferencji prasowej zorganizowanej w środowe popołudnie.

 

Zgodnie z harmonogramem

Na jakim zatem etapie są obecnie roboty mostowe i drogowe? Do momentu wystąpienia intensywnych opadów deszczu w połowie maja prace przebiegały zgodnie z harmonogramem. Miejscowe „podtopienia” placu budowy spowodowały wstrzymanie lub ograniczenie robót, szczególnie w zakresie betonowania płyty pomostu. Niemniej wykonawca praktycznie nadrobił powstałe opóźnienia. – Obecnie trwa betonowanie jednej z sekcji płyty. Po jej zabetonowaniu pozostaną do wykonania tylko cztery. 26 jest już gotowych. W drugiej połowie lipca zabetonowana będzie cała płyta pomostu. Sukcesywnie wykonywane są kapy chodnikowe oraz wyposażenie płyty. Trwa zabezpieczanie antykorozyjne zarówno konstrukcji stalowej jak i podpór – przekazuje marszałek Ortyl.

 

Ten most prawie gotowy

Budowa nowego mostu na Starym Brniu dobiega końca. Do zrobienia pozostała nawierzchnia na kapach chodnikowych, montaż barier energochłonnych oraz kolektorów podwieszeniowych pod tzw. urządzenia obce. Roboty dotyczące budowy nowej drogi prowadzone są na całym odcinku. Najważniejsze roboty zostały praktycznie wykonane. Warstwa ścieralna nawierzchni została wykonana na prawie całym ciągu głównym i częściowo na drogach dojazdowych.

 

Budują połączenie z obwodnicą Mielca

Również bez zastrzeżeń roboty przebiegają na odcinku, który województwo podkarpackie realizuje samodzielnie. – Prace, zarówno mostowe jak i drogowe, przebiegają zgodnie z harmonogramem. Roboty prowadzone są na całym odcinku m.in. przy budowie nasypów tzw. łącznicy z budowaną obecnie obwodnicą Mielca, która powstaje przy drodze wojewódzkiej Dębica – Mielec – Nagnajów – dodaje Władysław Ortyl.

arz

Fot.: ZBM Inwestor Zastępczy S.A.

 

Projekt: Likwidacja barier rozwojowych – most na Wiśle z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875 – najważniejsze dane

 

Część realizowana wspólnie z województwem świętokrzyskim

Długość mostu na Wiśle: 955 m

Długość mostu na Starym Brniu: 112 m

Długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 764: 5,6 km

Wykonawca (konsorcjum): PRM Mosty Łódź S.A.- lider, VISTAL Gdynia S.A.- partner, Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z. o.o. – partner

Wartość umowy na roboty budowlane: 178 mln zł, w tym wartość projektu po stronie:

województwa podkarpackiego: 92 mln zł

województwa świętokrzyskiego: 85,9 mln zł

Zakończenie robót wg umowy: 31 października 2014

 

Część podkarpacka

Długość mostu na Wisłoce: 725 m

Długość mostu na Potoku Chorzelowskim: 13,4 m

Długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 764: 9,3 km

Wykonawca – MOTA Engil Central Europe

Wartość umowy na roboty budowlane(wg umowy):116,3 mln zł

Zakończenie robót: 30 listopada 2014

Całe przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013. Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFRR to 85 %.

 

Nową drogą do Kielc w listopadzie

Sprawdź również

Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec

Osiągnięcie tego kroku milowego pokazuje rosnącą rolę Polski w globalnej produkcji obronnej MIELEC, Polska, 5 …