Może by tak wybrać się do jedynego w Polsce czekoladowo-winnego ChocoWine SPA a przy okazji zajrzeć do „okna czasu” w Rzeszowie? Tak nasze województwo promowało się w Małopolsce.
Przez weekend pracownicy Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Woj. Podkarpackiego, a także Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przekonywali klientów krakowskiej Galerii Bronowice aby odwiedzili Podkarpacie.
Na efektownym stoisku krakowianie mogli dowiedzieć się gdzie prowadzi podziemny tunel zamku w Baranowie Sandomierskim, jakie zagadki przeszłości skrywają podziemia w Jarosławiu i lochy zamku w Krasiczynie a także poznać szczegóły budowy Twierdzy Przemyśl.
Wielbiciele wyjątkowych smaków i doznań estetycznych zachwycą się podróżując Karpackim Szlakiem Ogrodów i Domów Historycznych, Szlakiem Jadła i Wina, Architektury Drewnianej i wieloma innymi. Tutejsze zamki, dwory i pałace zachwycają nie tylko wyjątkową architekturą i opowieściami związanymi z dawnym życiem ich mieszkańców, ale także unikatowymi założeniami ogrodowymi. Zacisze drewnianych świątyń to idealne miejsce na zwolnienie tempa i chwilę zadumy. Po pełnym wrażeń dniu, należy skosztować lampki wykwintnych podkarpackich win. Wybór jest największy w Polsce, bo trunki te oferuje w podkarpackim ponad 160 winnic.
– Chcemy w ten sposób zachęcić mieszkańców Małopolski do przyjazdu na Podkarpacie. To bardzo blisko, bo sąsiadujące ze sobą województwa, a jednak myślę, że jeszcze wiele z naszym regionie mogą nasi sąsiedzi odkryć. Prezentowaliśmy nasze walory turystyczne, ale również podkarpackie potrawy regionalne – tłumaczy Marcin Fijołek, prezes PROT-u.
Oprócz gotowych propozycji wycieczek, turyści otrzymają komplet informacji w formie folderów, map i przewodników, które ułatwią podróżowanie i zaopatrzą w niezbędne informacje o atrakcjach województwa.
Tomasz Leyko
Rzecznik prasowy UMWP
fot Marcin Fijołek UMWP/PROT