Posiedzenie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego połączonego z posiedzeniem Komisji Rady Powiatu: Regulaminowej i Porządku Publicznego, Infrastruktury, Rozwoju Gospodarczego Rolnictwa i Ochrony Środowiska, a także Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Starosty oraz przedstawicieli samorządów miast i gmin Powiatu Mieleckiego. Tematem posiedzenia będzie: „Ocena gotowości sił i środków będących w dyspozycji organów właściwych w sprawach zarządzania kryzysowego oraz stanu infrastruktury melioracji do ochrony przeciwpowodziowej mieszkańców powiatu mieleckiego”.
W posiedzeniu uczestniczyć będą zaproszeni goście, w tym parlamentarzyści, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Wojewoda Podkarpacki, radni do Sejmiku Województwa Podkarpackiego, Dyrektorzy RZGW Kraków, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska, Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, Dyrektor PZMiUW w Rzeszowie, Dyrektorzy Wydziałów PUW w Rzeszowie (Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Środowiska i Rolnictwa) oraz starostowie sąsiednich powiatów.
Posiedzenie odbędzie się w dniu 31 marca 2015 roku o godzinie 10.00 w Sali Obrad Starostwa Powiatowego w Mielcu, ul. Sękowskiego 2b;
Poniżej przesyłam porządek posiedzenia:
10.00 – 10.10 – otwarcie posiedzenia – Przewodniczący PZZK – Starosta Powiatu.
10.10 – 10.30 – zagrożenie powodziowe powiatu – Biuro Zarządzania Kryzysowego.
10.30 – 11.00 – stan melioracji podstawowej – aktualny i plany rozbudowy – Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie.
11.00 – 11.30 – Gospodarka w międzywalu rzek powiatu mieleckiego, jej wpływ na swobodny przepływ fali powodziowej – Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie.
11.30 – 12.00 – Ochrona środowiska a ochrona przeciwpowodziowa, wzajemne zależności, wspólne cele, platforma współpracy – 15 min – Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, 15 min – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
12.00 – 12.30 – przerwa kawowa.
12.30 – 12.50 – stan melioracji szczegółowej – Dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego,
12.50 – 13.00 – przebieg prowadzonych inwestycji – wykonawcy inwestycji:
– Wisłoka – Boża Wola
– Nowy Breń II
13.00 – 13.30 – gotowość sił i środków do prowadzenia działań ratowniczych, możliwości poszczególnych służb, potrzeby w tym zakresie – Powiatowe służby, inspekcje i straże.
13.30 – 14.00 – możliwości pododdziałów SZ RP w prowadzeniu akcji przeciwpowodziowej – Komendant WKU.
14.00 – 15.00 – dyskusja dotycząca infrastruktury melioracji wodnych, wnioski – Starosta Powiatu.
15.00 – zakończenie obrad.
Krzysztof Babiarz
Starostwo Powiatowe w Mielcu