Była kadrowa i kierowniczka referatu szkoleń w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mielcu, Renata Siembab, przejęła obowiązki dyrektora tej placówki. Decyzję oficjalnie obwieszczono podczas sesji Rady Powiatu Mieleckiego we wtorek, 31 stycznia.
Radni przychylili się wówczas do decyzji o wygaszeniu mandatu radnej i podziękowali jej za dotychczasową współpracę. Również i oni usłyszeli od obejmującej nowe stanowisko koleżanki wiele ciepłych słów. – Choć działanie w radzie było dla mnie czymś nowym i trudnym, współpracowało mi się z wami naprawdę dobrze i miło. Czuję dziś dużą satysfakcję, bo widzę, że będąc w tym gremium można zrobić wiele dobrego dla mieszkańców powiatu – mówiła, podkreślając jednocześnie, iż podjęcie decyzji o rezygnacji z praktykowanej od dwóch lat społecznej działalności wcale nie przyszło łatwo. – W wypełnianie mandatu radnego włożyłam wiele czasu i zaangażowania. Niemniej jestem też długoletnim pracownikiem Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu i instytucja ta jest dla mnie bardzo ważna – dodała.
W późniejszej rozmowie z mediami Renata Siembab przyznała, że rok 2017, pod kątem działalności PUP, podobny powinien być do roku 2016. – Do wydania mamy zbliżoną sumę pieniędzy, których znaczna część została już rozdzielona na zadania związane z aktywizowaniem bezrobotnych i pomoc dla pracodawców w doborze pracowników – zaznaczała p.o. dyrektora PUP. Oprócz dobrego gospodarowania budżetem urzędu, za swój priorytet uznała również słuchanie głosu mieszkańców. – Będę otwarta na wszelkie sugestie, choćby te związane z obsługą interesantów w naszym urzędzie. To urzędnicy są dla klientów, nie odwrotnie – przekonywała.
Renata Siembab związana jest z Powiatowym Urzędem Pracy od przeszło 20 lat. Do tej pory pracowała m.in. w pionie kadrowym oraz referacie szkoleń. Obowiązki dyrektora pełnić będzie za Stanisława Stachowicza.
– Życzę udanej współpracy i samych zawodowych sukcesów – przekazał debiutującej dyrektorce starosta Zbigniew Tymuła.
Asystent Starosty
Monika Piątek