Od 1 czerwca br. w mieleckim magistracie rozpoczął pracę tłumacz języka migowego. Swoją pomoc osobom głuchym, głuchoniemym i niesłyszącym oferuje nie tylko na terenie Urzędu Miejskiego, lecz także poza nim.
Czytaj dalej pod reklamą
Jak podkreśla wiceprezydent Mielca Jan Myśliwiec praca tłumacza jest niezwykle potrzebna osobom głuchym, które w wielu aspektach codziennego życia mają problemy z odpowiednim skomunikowaniem się. – Na spotkaniach z prezydentem, które odbyły się w grudniu ub. roku, osoby niesłyszące sygnalizowały problem braku osoby, która pomogłaby im w skomunikowaniu w różnych, codziennych spraw czy to związanych z sprawami społecznymi, kulturalnymi, czy też formalnymi, wymagającymi wizyty w różnych urzędach. To duży problem, bo brak wsparcia dla takich osób, bardzo często oznacza wykluczenie z życia społecznego. Stąd pomysł na zatrudnienie osoby, która ma bardzo duże kwalifikacje i doświadczenie w tej dziedzinie – powiedział. Jak dodał wiceprezydent, tłumacz języka migowego może być wsparciem np. podczas wizyty w przychodni lub innych instytucjach. – Sądzę, że w ten sposób jesteśmy w stanie pomóc osobom niesłyszącym, których w powiecie mieleckim jest około stu, a w samym mieście około sześćdziesięciu – powiedział Jan Myśliwiec.
Tłumacz języka migowego dyżuruje w poniedziałki, wtorki i środy. Osoby głuche, głuchonieme i niesłyszące, które wyrażają chęć skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego, proszone są
o zgłoszenie tego faktu osobiście, pisemnie w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 23 pok. nr 2 lub na adres e-mail: bss@um.mielec.pl .
Krzysztof Urbański
BPI UM Mielec