Portal promocja.mielec.pl prezentuje informacje i relacje - zapraszamy do współpracy: ogłoszenia - reklama w internecie i gazecie, grafika i skład komputerowy, zdjęcia reklamowe, foto i wideo reportaże
Strona główna / Region / Gospodarka i ekonomia / United Technologies Corporation właściciel PZL Mielec ogłosił wyniki finansowe za III kwartał 2013 r.

United Technologies Corporation właściciel PZL Mielec ogłosił wyniki finansowe za III kwartał 2013 r.

koncern United Technologies Corporation, jeden z inicjatorów powstania Doliny Lotniczej oraz właściciel Sikorsky Aircraft – firmy produkującej w Polsce śmigłowce S-70i BLACK HAWK, ogłosił wyniki finansowe za Q3 2013. Koncern ogłosił 13% wzrost zysku na akcję, w wysokości 1,55 USD i podniesienie dolnej granicy zysku na akcję za 2013 r.

UTC ogłasza 13% wzrost zysku na akcję do poziomu 1,55 USD w Q3,

podnosi dolną granicę zysku na akcję za 2013 r. i przewiduje,
że będzie on wynosił 6,10 – 6,15 USD, co oznacza wzrost o 14-15%

 

 

22 października 2013 r. Spółka United Technologies Corp. (NYSE: UTX) opublikowała dane dotyczące trzeciego kwartału. Zysk na akcję, w wysokości 1,55 USD i zysk netto przypadający posiadaczom akcji zwykłych, w kwocie 1,4 mld USD, wzrosły o 13% w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego. Wyniki bieżącego kwartału uwzględniają koszty restrukturyzacji w kwocie 0,08 USD na akcję. W analogicznym kwartale roku poprzedniego korzystne transakcje jednorazowe skompensowały koszty restrukturyzacji. Przed uwzględnieniem tych pozycji zysk na akcję wzrósł o 19% rok do roku.

 

W omawianym kwartale przychody ze sprzedaży (15,5 mld USD) wzrosły o 3% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, odzwierciedlając dodatni wynik netto z tytułu przejęć (2 punkty procentowe) i sprzedaży w ujęciu organicznym (1 punkt).

 

W trzecim kwartale zysk z działalności operacyjnej na poziomie segmentów wzrósł o 14% w stosunku do analogicznego kwartału roku poprzedniego, a marże z działalności operacyjnej na poziomie segmentów wyniosły 15,8%. Uwzględniając korekty z tytułu kosztów restrukturyzacji i wyniku netto transakcji jednorazowych, zysk z działalności operacyjnej na poziomie segmentów wzrósł o 14%, przy marżach operacyjnych na poziomie segmentów wynoszących 16,6%.

 

„UTC osiągnęło 13% wzrost zysku przy dobrych wynikach operacyjnych. Udane wyniki od początku roku, dodatkowe oszczędności na działaniach restrukturyzacyjnych oraz rosnący trend sprzedaży pozwalają nam z pełnym przekonaniem podnieść dolną granicę zysku na akcję. Obecnie oczekujemy, że w roku 2013 zysk na jedną akcję wynosił będzie od 6,10 do 6,15 USD, co stanowi wzrost o 14 do 15% w porównaniu z poprzednią kwotą 6,00 do 6,15 USD” – stwierdził Louis Chênevert, Przewodniczący Rady Nadzorczej i Dyrektor Generalny UTC.

 

Otis zanotował 4% wzrost zamówień na nowe urządzenia w stosunku do trzeciego kwartału roku poprzedniego. Zamówienia na nowe urządzenia dostarczane przez pion UTC Systemów Klimatyzacyjnych, Sterujących i Bezpieczeństwa (UTC Climate, Controls & Security) wzrosły o 13% w ujęciu organicznym. Komercyjne zamówienia na części zamienne wzrosły o 17% w jednostce dużych silników wchodzącej w skład Pratt & Whitney. Na podstawie wstępnych wyliczeń z uwzględnieniem wyniku Goodrich z dwóch lat, komercyjne zamówienia na części zamienne wzrosły o 5% w segmencie systemów lotniczych UTC Aerospace Systems.

 

Chênevert stwierdził, że „przy utrzymującym się w obecnym kwartale wzroście zamówień na większości naszych rynków nadal oczekujemy przyspieszenia wzrostu w ujęciu organicznym bliżej końca roku. Jednak ze względu na ciągle słabą sytuację na rynkach lotnictwa wojskowego i powolne tempo odbicia gospodarczego w Europie przewidujemy obecnie, że przychody ze sprzedaży za cały rok wyniosą około 63 mld USD, a nie jak poprzednio szacowaliśmy 64 mld USD”.

 

Obecnie UTC przewiduje inwestycje w ramach restrukturyzacji na poziomie 500 mln USD w roku 2013 i nadal oczekuje, że wydatki na restrukturyzację zostaną obniżone o wynik transakcji jednorazowych.

 

W trzecim kwartale środki pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły 1,5 mld USD, a nakłady inwestycyjne 383 mln USD. Odkup akcji własnych i koszty przejęć wyniosły odpowiednio 330 mln USD i 54 mln USD. Spółka prognozuje, że środki pieniężne netto z działalności operacyjnej, po odjęciu nakładów inwestycyjnych, będą w przybliżeniu równe zyskowi netto przypadającemu posiadaczom akcji zwykłych za cały rok.

 

            „Stworzenie pionu Systemów dla Budynków i Przemysłu UTC (Building and Industrial Systems) lepiej przygotowuje UTC do wykorzystania możliwości rozwoju wynikających z utrzymywania się na wielką skalę trendu urbanizacji na rynkach wschodzących” – dodał Chênevert. „Ta nowa organizacja pozwoli UTC wykorzystać swoje niezrównane możliwości i skalę działalności w segmencie budowlanym”.

 

Dnia 9 października 2013 r. Zarząd UTC zadeklarował wzrost dywidendy za czwarty kwartał do 59 centów na 1 akcję zwykłą. Dywidenda płatna będzie dnia 10 grudnia na rzecz akcjonariuszy uwzględnionych w księdze akcyjnej na koniec dnia 15 listopada.

 

United Technologies Corp., z siedzibą w Hartford w stanie Connecticut, jest zdywersyfikowaną spółką oferującą zaawansowane technologicznie produkty i usługi przedsiębiorstwom z branży lotniczej i kosmicznej oraz budowlanej. Dodatkowe informacje, w tym webcast, są dostępne na stronie http://www.utc.com. Aby dowiedzieć się więcej o działalności UTC, odwiedź naszą stronę lub znajdź nas na Twitterze: @UTC.

 

 

Wszystkie wyniki finansowe i prognozy są wynikami z działalności operacyjnej, chyba że wskazano inaczej. Załączone tabele zawierają informacje niezbędne do oceny sytuacji finansowej, wyników z działalności operacyjnej i przepływów pieniężnych spółki, z uwzględnieniem uzgodnienia różnic między zamieszczonymi w niniejszej publikacji miarami określonymi na podstawie innych niż amerykańskie zasad rachunkowości a porównywalnymi miarami finansowymi obliczonymi zgodnie z zasadami rachunkowości obowiązującymi w Stanach Zjednoczonych (US GAAP).

 

Niniejszy dokument zawiera sformułowania stanowiące „stwierdzenia dotyczące przyszłości” w rozumieniu przepisów prawa mających zastosowanie do papierów wartościowych. Stwierdzenia dotyczące przyszłości często zawierają takie słowa, jak ‘sądzić’, ‘spodziewać się’, ‘plany’, ‘strategia’, ‘perspektywy’, ‘szacunki’, ‘projekt’, ‘cel’, ‘przewidywać’, formy czasu przyszłego, ‘powinno’, ‘przekonać się’, ‘wskazówki’, ‘pewny’ i podobne określenia. Stwierdzenia dotyczące przyszłości mogą zawierać, między innymi, stwierdzenia dotyczące przyszłych i szacunkowych przychodów ze sprzedaży, zysków, przepływów środków pieniężnych, odpisów, nakładów, spodziewanych korzyści z przejęcia i zbycia przedsiębiorstw, wyników z działalności operacyjnej, odkupów akcji, wykorzystania środków pieniężnych oraz innych miar wyniku finansowego. Wszystkie stwierdzenia dotyczące przyszłości wiążą się z ryzykami, niepewnością i założeniami, które mogą powodować istotne różnice między wynikami faktycznymi a wyrażonymi lub sugerowanymi w stwierdzeniach dotyczących przyszłości. Ryzyka i niepewność obejmują, między innymi, oddziaływanie warunków ekonomicznych na rynkach, na których prowadzimy działalność, włączając warunki na rynkach finansowych, zmiany cen surowców i towarów, stóp procentowych i kursów walutowych; przyszłe poziomy wydatków na prace badawczo-rozwojowe; wielkość popytu na rynku końcowym w branży budowlanej oraz branży lotniczej i kosmicznej; wielkość przewozów lotniczych; problemy finansowe komercyjnych linii lotniczych; wpływ rządowych decyzji dotyczących budżetu i finansowania na gospodarkę; zmiany priorytetów w zakresie zamówień publicznych i dostępność finansowania, wpływ warunków pogodowych i klęsk żywiołowych; sytuację finansową naszych klientów i dostawców; opóźnienia i zakłócenia realizacji dostaw materiałów i usług przez dostawców; działania w zakresie redukcji kosztów oraz koszty restrukturyzacji i oszczędności oraz inne skutki tych działań; zakres, charakter, termin lub skutki przejęć, zbycia, wspólnych przedsięwzięć i innych działań i umów biznesowych, włączając integrację przejętych przedsiębiorstw; termin i skutki przewidywanych działań mających na celu redukcję zadłużenia; rozwój i wytwarzanie nowych produktów i usług; spodziewane korzyści z działań w zakresie dywersyfikacji i równoważenia działalności operacyjnej obejmujących różne linie produktowe, regiony i branże; wpływ negocjacji w sprawie układów zbiorowych i sporów pracowniczych; wyniki postępowań prawnych i innych zdarzeń warunkowych; dostępność kredytu w przyszłości; założenia planów emerytalnych i przyszłe składki; oraz skutki zmian przepisów podatkowych, o ochronie środowiska i innych, warunków politycznych w krajach, w których prowadzimy działalność, oraz inne czynniki, na które nie mamy wpływu. Termin i wartość transakcji odkupu akcji jest zależna od oceny UTC dotyczącej warunków rynkowych oraz poziomu innych działań w zakresie inwestycji, jak również od wykorzystania środków pieniężnych. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości są ważne wyłącznie na dzień opublikowania niniejszej informacji, a my nie jesteśmy w żaden sposób zobowiązani do aktualizacji lub zmiany jakichkolwiek stwierdzeń dotyczących przyszłości po dniu upublicznienia niniejszej informacji. W celu uzyskania dodatkowych informacji wskazujących czynniki, które mogą spowodować istotne rozbieżności między wynikami faktycznymi a określonymi w stwierdzeniach dotyczących przyszłości należy zapoznać się z naszymi raportami sporządzonymi jako Formularze 10-K, 10-Q i 8-K i złożonymi do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), w tym, w szczególności, z informacjami zawartymi w następujących częściach Formularzy 10-K i 10-Q UTC: ‘Działalność’, ‘Czynniki Ryzyka’, ‘Raport Zarządu i Analiza Sytuacji Finansowej i Wyników z Działalności Operacyjnej’ oraz ‘Postępowania Prawne’, jak również w notach do sprawozdań finansowych zawartych w Formularzach 10-K i 10-Q UTC.

UTC-IR

inf. Tomasz Gołębiewski  Havas PR Warsaw

Sprawdź również

PZL Mielec przygotowują się do serwisowania wojskowych odrzutowców

Polskie Zakłady Lotnicze Mielec zapowiedziały, że wchodzą na rynek serwisowanie wojskowych samolotów odrzutowych. Mówił o …