22 lutego 2022 roku
Informacja prasowa
21 lutego 2022 roku po raz kolejny przesłałam do ministra infrastruktury interpelację dotyczącą remontu i modernizacji budynku dworca kolejowego w Mielcu.
1 września 2021 roku po 12 latach wróciły przewozy pasażerskie i towarowe na odcinku linii kolejowej Mielec – Dębica. Linia kolejowa (część L-25) była od kilku lat remontowana, o co zabiegałam od 2009 roku. Już wówczas w interpelacji do ministra infrastruktury prosiłam o wpisanie linii kolejowej Dębica – Sandomierz (L-25) do wykazu linii o znaczeniu państwowym (wykreślonej z tej listy w roku 2007). Odpowiedź była odmowna.
Działałam dalej, by kolej w Mielcu była. Niezbędny był remont torów, by jednak się ziścił potrzebna było przekonać decydentów w tej sprawie. Były spotkania w Mielcu z sejmową komisją infrastruktury, ministrem infrastruktury, samorządami i przedstawicielami PKP. Sprawa została nagłośniona i przekonano decydentów o celowości modernizacji torów na linii Dębica przez Mielec i dalej.
Mimo że od 2015 roku mamy w kraju rząd PiS, modernizacji linii kolejowej i remontu dworca PKP w Mielcu nie odłożyłam, o czym świadczą moje kolejne interpelacje i pytania w sejmie. W 2016 roku remontu dworca nie było w planach, w 2018 roku dworzec nie znalazł się także w „Programie inwestycji dworcowych na lata 2017 – 2023”. W odpowiedzi na interpelację z roku 2021 dotycząca decyzji co do remontu dworca PKP w Mielcu kierowanej do Prezesa Rady Ministrów, odpowiedziano mi, że „PKP S.A. rozważa rekomendację modernizacji budynku dworca kolejowego w Mielcu do realizacji w latach 2024 – 2030 w Programie Inwestycji Dworcowych.”
14 lutego 2021r. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej poinformowało, że niedaleki od Mielca dworzec kolejowy Stalowa Wola Rozwadów ma zostać przebudowany za 12,1 mln zł z dofinansowaniem funduszy europejskich i środków krajowych. Zapytałam więc w interpelacji po raz kolejny ministra infrastruktury, m.in. o to, czy dworzec PKP w Mielcu – także historyczny jak w Stalowej Woli – oraz przystanki kolejowe na trasie Mielec – Dębica mogą przy modernizacji i remoncie liczyć na wsparcie w najbliższym czasie.
Czekam na odpowiedź!!!
Krystyna Skowrońska
Poniżej przesyłam treść interpelacji:
Mielec, 21 lutego 2022 roku
Krystyna Skowrońska
Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Pan
Andrzej Adamczyk
Minister Infrastruktury
Interpelacja
w sprawie remontu i modernizacji budynku dworca kolejowego w Mielcu.
Szanowny Panie Ministrze,
1 września 2021 roku po 12 latach wróciły przewozy pasażerskie i towarowe na odcinku linii kolejowej Mielec – Dębica. Linia kolejowa (część L-25) była od kilku lat remontowana, o co zabiegałam od 2009 roku.
Przewozy na powyższej linii wróciły, jednak pasażerowie w dalszym ciągu nie mogą korzystać z budynku dworca kolejowego, który wymaga remontu i modernizacji. Budynek dworca w Mielcu został wybudowany w 1887 roku, później rozbudowywany i ponownie oddany do użytku w 1967r roku, czyli jest nieremontowany od 57 lat.
Po kilku moich interpelacjach w sprawie modernizacji i remontu dworca PKP w Mielcu, w ostatniej z 2021 roku poinformowano mnie, że PKP S.A. rozważa rekomendację modernizacji budynku dworca kolejowego w Mielcu do realizacji w latach 2024 – 2030 w Programie Inwestycji Dworcowych.
14 lutego br. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej poinformowało, że niedaleki od Mielca dworzec kolejowy Stalowa Wola Rozwadów ma zostać przebudowany za 12,1 mln zł z dofinansowaniem funduszy europejskich (Program Infrastruktura i Środowisko) i środków krajowych.
W związku z powyższym proszę Pana Ministra odpowiedzi na poniższe pytania:
- Czy i kiedy są planowane remont i modernizacja budynku dworca kolejowego w Mielcu?
- Czy planowane są remonty budynków przystanków kolejowych na odcinku Mielec – Dębica?
- Czy do w/w remontów dworca i przystanków mogą być wykorzystane – podobnie jak Stalowej Woli – fundusze europejskie i krajowe?
Z poważaniem,
Krystyna Skowrońska
Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Zapraszamy do lektury:
r e k l a m a :
Antykwariat-Galeria Pracownia Ikon Mielecjana-Galicjana zaprasza: