Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej „LISPUS” Marcin Dobek działające na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego przedstawiło dwie koncepcje budowy obwodnicy Radomyśla Wielkiego.
Do 8 grudnia ma zostać przedstawiony program funkcjonalno – użytkowy rozbudowy drogi wojewódzkiej Lisia Góra – Mielec. Będzie się ona składała z pięciu etapów. Pierwszy to rozbudowa drogi od granicy województwa do początku obwodnicy Radomyśla Wielki. Drugi to właśnie budowa obwodnicy Radomyśla Wielkiego. Trzeci dotyczy rozbudowy DW 984 od końca radomyskiej obwodnicy do Piątkowca, do planowanego nowego odcinka drogi prowadzącej na nowy most na Wisłoce. Z kolei czwarty etap obejmuje budowę nowej trasy aż do drogi wojewódzkiej Dębica – Mielec – Nagnajów wraz z budową mostu na rzece Wisłoce. Program ma obejmować również budowę dwóch rond (etap V) z dojazdami i urządzeniami bezpieczeństwa ruchu drogowego w Woli Mieleckiej.
Opracowaniem programu funkcjonalno – użytkowego rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 984 na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego zajmuje się Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej „LISPUS” Marcina Dobka z Chełma. 15 września w ramach konsultacji społecznych przedstawiło ono mieszkańcom gminy Radomyśl Wielki dwie koncepcje obwodnicy miasteczka. Głównym celem konsultacji było poinformowanie o planowanym przedsięwzięciu wraz z jego prezentacją oraz stworzenie mieszkańcom możliwości zgłoszenia ewentualnych uwag do prac projektowych. Mieszkańcy Radomyśla i okolic są bardzo zainteresowani tą inwestycją. Świadczy o tym chociażby szczelnie wypełniona podczas spotkania sala obrad Rady Miejskiej w Radomyślu Wielkim.
Biuro zaprezentowało dwie koncepcje obwodnicy: wschodnią i zachodnią. Obie budzą sporo kontrowersji. Mieszkańcy nie pozostawili suchej nitki na propozycji wschodniej, nazywając ją opcją science fiction. Ma to głównie związek z tym, że wiele osób ma w tamtym terenie działki budowlane i planuje tam budowę domów.
Z kolei koncepcja zachodnia przebiega już po terenach zabudowanych. Zarząd Osiedla Radomyśl Wielki zaproponował, aby została ona przesunięta nieco bardziej na północ, przez co nie podzieli ona terenów już zabudowanych, a tym samym samego miasta na dwie części. Co prawda wydłużyłoby to obwodnicę o kilka kilometrów, ale jak argumentowali pomysłodawcy, byłoby dużo bardziej korzystne chociażby ze względów społecznych.
arz