Liderzy Miasta Mielca brali udział w Mieleckich Targach Pracy. Wydarzenie to wzbogacili o tzw. lekcję biznesu pn. „Start w biznes. Tak to robią Liderzy” . – To interwencja ws. młodej przedsiębiorczość, która wg. nas w Mielcu ma swoje bariery. Sens naszych działań potwierdziły badania oparte o analizę ankiety przeprowadzonej na próbie pół tysiąca młodych Mielczan – mówi o tym działaniu Jakub Cena, jeden z liderów.
Prelekcja miała złożoną formę. Za jej przebieg i przygotowanie odpowiedzialna była grupa Liderów Miasta Mielca w osobach Magdalena Weryńska –przedsiębiorca Łukasz Gajdowski – dyrektor MARR, Bogdan Rojkowicz – przedsiębiorca, właściciel wydawnictwa oraz Jakub Cena –wiceszef Rady Miasta, przedsiębiorca i pracownik Wojewódzkiego Urzędu Pracy.
Podczas prelekcji miało miejsce spotkanie z biznesem wielkiego formatu czyli firmą INDES i Wojciechem Gąską – przedsiębiorcą z powiatu mieleckiego – o którym wiele mówiły już ogólnokrajowe telewizje publiczna czy TVN. Jego wywiad odpowiadał na wiele kwestii np. jak wyglądały jego początki? Jakie wartości należą do najważniejszych w biznesie? Co pomaga co przeszkadza?
Część praktyczną eksperci z różnych instytucji jak Urząd Marszałkowski, Powiatowy Urząd Pracy czy Milecka Agencja Rozwoju Regionalnego w osobie właśnie – wicedyrektora Łukasza Gajdowskiego, które zaprezentowały wachlarz aktualnych narzędzi z jakich może skorzystać przedsiębiorca podczas rozpoczęcia przygody z biznesem. Było spotkanie z mieleckim Startupem GoFans – czyli innowacyjną młodą firmą, która skorzystała z tych narzędzi i weszła na runek aplikacji mobilnych z mocnym akcentem. Wytłumaczono znaczenie Stratu-pów w świecie i Polsce.
– Cieszymy się, że p. dyrektor PUP Renata Siembab z takim entuzjazmem przyjęła nasz projekt w ramach Mieleckich Targów Pracy. Mamy spójną wizję jeżeli chodzi o aktywizację zawodową w powiecie mieleckim. Widać spore zainteresowanie wśród młodych ludzi problematyką własnego biznesu. Zrobiliśmy analizę ich potrzeb i wątpliwości co do startu barier i wyobrażeń o przedsiębiorczości. Te lekcje to o interwencja ws. młodej przedsiębiorczości, a sens naszych działań potwierdziły własne badania oparte o analizę ankiety przeprowadzonej wśród pół tysiąca młodych Mielczan. Jeżeli dzięki nim uda się pomóc i wejść w biznes choć jednej osobie z grupy docelowej to będzie spory sukces. Widzimy spory odzew na nasze pierwsze zajęcia chcemy tą misje kontynuować. – podsumowali Liderzy Miasta Mielca.
Jakub Cena
Wiceprzewodniczący Rady Miasta Mielca